Hoe draagt een company profile bij aan vergroten winst?

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief
 

Company profileWat is een company profile of bedrijfsprofiel nu eigenlijk en waar wordt het door bedrijven voor gebruikt? 

Wat is een company profile?

In een company profile wordt op een systematische wijze een analyse gemaakt van een bedrijf. Onderwerpen die hierbij aan de orde komen zijn:

  • Algemene feiten van het bedrijf, Historie van het bedrijf, Strategie, Identiteit, Doelen, Competenties, Product portfolio, Organisatiestructuur, Financials

Maar waar wordt het nu door bedrijven voor gebruikt?

In het bedrijfsprofiel worden zaken in kaart gebracht die u als organisatie zelf kunt beïnvloeden zoals bijv: bedrijfsstrategie, concurrentiestratie, R&D strategie, product portfolio of imago. Verschillende afdelingen binnen organisaties maken gebruik van company profiles voor verschillende doelen:

Afdelingen Doel
Strategie

Ontwikkelen organisatiestrategie of Concurrentiestratie; Product portfolio, Bedrijfsovername

Marketing Bepalen imago, Positionering
Sales Voeren van acquisitiegesprekken; Proposaltrajecten; Cross-selling bij klanten
R&D Leveranciersanalyse, Ontwkkelen R&D strategie door inzicht in technologie van Concurrentie
Inkoop Leveranciersanalyse
Finance

Financiele betrouwbaarheid

Ervaring heeft uitgewezen dat het gebruik van company profiles de effectiviteit van bijvoorbeeld een acquisitiegesprek, cross-selling en bedrijfsovername vergroot en de kans op verkeerde leveranciersselectie verkleint.

Wilt u meer weten neemt u dan gerust contact met Ruud Koopmans: mail: ruud.koopmans@rk-intelligence.nl of telefonisch 06-43056304

klik hier om een voorbeeld company profile te downloaden

Comments powered by CComment